Lifestyle

8 sposobów na niejedzenie słodyczy

Kocham słodycze, zwłaszcza rozpływający się w ustach smak czekolady. Mało kto potrafi przejść obojętnie obok czekolad, pralinek, wafelków, wielgachnych tortów, czy maleńkich babeczek. Ja byłam w stanie pochłonąć całe ptasie mleczko na raz i zaraz potem poprawić tabliczką czekolady.

Próbowałam wielu rzeczy, jedne pomagały trochę, inne wcale. Zapijanie wodą? To jakaś pomyłka. Chcę czekolady a nie wody bez drobinki smaku czekolady. Niekupowanie słodkości też słabo się sprawdzało, bo przecież zawsze można znaleźć coś zachomikowanego w domu. Poniżej przedstawię wam 8 pomysłów, które pomogły mi zmniejszyć, niestety tylko zmniejszyć, apetyt na słodycze.

Nie spiesz się

Nie rzucaj ich od razu. To nie działa. Cukier uzależnia tak samo jak alkohol czy papierosy. Mało kto ma na tyle silną wolę, żeby od razu pozbyć się go ze swojego jadłospisu. Lepiej zacząć od zastępowania słodyczy owocami. To naprawdę bardzo proste. Jeśli mamy do wyboru batonika albo banana czy winogrona to najczęściej sięgamy po to pierwsze a tak nie może być! Jedno i drugie zawiera przecież cukry proste, a to tego domaga się organizm. Skutek – ten sam więc zamiast kupić w sklepie czekoladę kup kilogram winogron. Poza tym, owoców możesz zjeść więcej. Dużo więcej więc słodki smak będziesz czuć dłużej.

Nie kupuj

Unikaj okazji do kupienia słodyczy. Czego oczy nie widzą tego… nie chce się zjeść Kiedy więc wychodzisz do sklepu, unikaj stoisk ze słodyczami. W marketach będzie to trudne, bo dobrze wiemy ile słodyczy jest rozmieszczonych przy kasach, ale… musisz być twarda. Nie daj się!

Zjedz coś innego

Nagły napad chęci na słodkie? Nie bierz batonika, wypij sok. Najlepiej te świeżo wyciskane. Mega słodkie bomby witaminowe, które w dodatku możesz komponować jak chcesz. Jeśli już musisz to wypij nawet zwykły sok z kartonu, ale ze świadomością że prawie jedna czwarta wypitej przez ciebie szklanki to sam cukier. Jesteś w stanie zjeść tyle cukru łyżeczką? Chyba nie bardzo, więc nie pakuj go w siebie zbyt często pod postacią kupnych soków. Zanim kupisz sok przeczytaj jego skład. Niektóre zawierają podobną, a czasami nawet o wiele większą, ilość cukru co Coca-Cola. Jeśli pijesz dużo herbaty to zmniejsz ilość wsypywanych łyżeczek. A najlepiej zastąp cukier miodem. Też słodkie, a do tego zdrowe.

Umyj zęby

To nie żart. Siedzi w nas wpojone w dzieciństwie przekonanie, że “po myciu zębów już się nic nie je” a tym bardziej nic słodkiego. Pasty do zębów są… słodkie więc to dodatkowy plus. Przez chwilę poczujesz słodki smak w ustach. Pamiętaj, żeby nie powtarzać tego zbyt często, bo można sobie uszkodzić szkliwo.

A może to stres?

Zastanów się czy słodyczami nie zajadasz stresów, nie nagradzasz się albo czy nie jesz ich z nudów. Słodycze to tylko jedzenie. Nic innego. Jasne, dzięki nim zwiększa się poziom endorfin w ograniźmie, ale czy to jest powód żeby robić z nich coś więcej niż to czym są? A jeśli już się na jakiegoś połakomisz, to nie sądź siebie zbyt ostra.

Zmień swoje przyzwyczajenia

Wybieraj słodycze mądrze. Zamień słodycze na lody, zwłaszcza teraz, ale te najzwyklejsze, a nie wypasione z polewami, posypkami, bitą śmietaną i czekoladą. Zwykłe lody. Najlepiej z kawałkami owoców. Pamiętaj, że słodycze to nie tylko czekolada. Nie zamieniaj dwóch pralinek na opakowanie herbatników. Czytaj składy. Batoniki musli, slim czy fit często takie są tylko z nazwy, a zawierają tyle samo cukru co zwykły batonik. Mega dużo cukru zawierają w sobie również, tak promowane na zdrowe, płatki kukurydziane.

Rób to systematycznie!

Ustal sobie jedną porę dnia kiedy jesz słodycze. To działa, bo jeśli napadnie cię chęć na słodycze, to patrzysz na zegarek i widzisz, że jeszcze musisz poczekać. Do tego czasu może Ci przejść ochota na słodkie, może minąć ci ustalony przez ciebie czas (dlatego warto ustalić sobie i górną i dolną granicę np. jem słodycze codziennie od 18:00 do 18:20), albo będziesz mieć czas żeby przygotować zdrowszą alternatywę. Po kilku dniach przestaw na jedzenie dwa razy w tygodniu. Może w końcu uda się całkowicie z nich zrezygnować.

Nie poddawaj się. Jeśli dojdziesz do etapu, w którym nie będziesz jeść słodyczy, to spróbuj wytrzymać 21 dni. Po tym czasie słodkie już tak nie kusi.

Przedstawiłam kilka sposobów na to jak powstrzymać się od jedzenia słodyczy. Któryś napewno zadziała na ciebie. Najtrudniejsze to zacząć, potem z każdym dniem jest łatwiej. Ale nie popadaj w paranoję, przecież wszystko jest dla ludzi. Ważne jest to, żeby nie przeceniać słodyczy. To w końcu tylko jedzenie. Powodzenia i trzymam mocno kciuki.

Zdjęcie:
Giovanni Tancredi / https://www.flickr.com/photos/tancro/5411655206/ / CC BY-NC-ND 2.0

 

Brak komentarzy
Poprzedni post
Sierpień 28, 2016
Następny post
Sierpień 28, 2016